Tahu tak cara cepat sembuh daripada ulcer?


Assalamualaikum

Sekarang sebenarnya ade penyakit lah sikit. Hrmm. What the hell are you talking about? Ade sape sape tanya ke? Alah, biar laa. Lagipun memang nak mintak pandangan korang sikit. Kita ade ulcer lah kat mulut. Sakit gilaaa, nak cakap, makan semua pun sakit. Mouth ulcer is actually an open sore inside the mouth. Kiranya macam kulit terkoyak macam tulah, erm lebih kurang lah kot, hihi. Taktau lah ulcer ni ade berapa jenis, tapi yang tahunye, mulut & perut.


Ini gambar ihsan daripada En Google ye.


So, korang ade ape-ape suggestion tak macam mane nak cepatkan ulcer ni untuk sembuh? Sakit lah, nak tidur pun sakit tahu. Tapi kalau tak salah, kalau dah lebih 2 minggu tapi ulcer still jugak tak baik-baik, kena cepat-cepat jumpa doktor. Yela, takut nanti kena Kanser Mulut. Okay korang? Jaga kesihatan masing-masing ye

Thanks sudi baca :)

5 comments:

Encik JI said...

slalu gak kna ulser. da prepare ciap2 ubat sapu. bonjela.

Syaza Zul said...

Tapi macam lambat jugak lah nak baik. Ade cara lagi cepat tak? :)

noraiswani said...

nak cepat sembuh, letak sedikit garam pada ulser tu.....memang cepat sembuh, tapi lps tu nangis le......

Syaza Zul said...

Tulah, ade jugak orang cakap kena berkumur guna air garam tapi takuuutttt. Hahha

cumie appleorange said...

asam keping taruk kat tempat ulcer tu..bia dlm 5 minit.lg lme lg bgus..patu wat kuar.elok wat sblm tido.lau x saket n x sdap bukan ubat nmenye.:)
phm2 jela kan.hee