Kenapa berblog?


Q : Asal kau dah delete semua post dekat blog kau ni?
A : Saje. Sebab aku rasa tujuan aku untuk berblog dah lari.
.............................................................................

Assalamualaikum 

Kenapa berblog? Untuk tujuan ape korang berblog? Untuk menjadi femes, nak dapat side income yang masyuk dari nuffnang, nak dapat followers yang ramai gila, nak share interest dengan orang lain, nak kutuk orang melalui blog aka internet bullying?  Tu semua jadi sebab munasabab kita semua ade blog kan?

Aku? Aku berblog sebab aku eksaited masa dulu sem 1, aku kena buat blog tapi guna wordpress lah. Aku kena buat blog untuk subjek Accounting Information and Technology kot, entah aku dah lupa. Sebab nanti bulan 9 aku dah sem 5. Lagi 3 sem aku dah grad. Sejak pada tu, aku rasa macam "Wah, cool gila kalau ade blog" #poyo. Wordpress dengan Blogspot takdelah banyak beza sangat pun. So, tu la sebab yang paling pertama untuk aku. Kalau tak mula dari sekarang, there will never be a first time.


 Sekarang baru aku tahu, ade Iphone sebijik barulah cool.

Sebab kedua, aku rasa aku nak share ape yang aku buat dalam kehidupan seharian aku. Takdelah menarik sangat pun, tapi kadang-kadang ape yang kita buat dapat menggembirakan hati seseorang. Kita tak tahu yang entry kita tulis tu dapat menaikkan semangat seseorang, dapat gembirakan seseorang yang sedih. Who knows right? Tanpa sedar dia sebenarnya tersenyum membaca.





Sebab ketiga pulak aku rasa, kalau tengok blog yang femes-femes, diorang punya buffered earning tu fulamak banyak gila weh. Asal eh? Yela diorang punya unique visitor hari-hari taknak ramai pulak kan? Ceh, konon-konon aku pun nak jugak lah kan macam tu. Tapi aku tak guna Nuffnang, dulu memang berkhidmat untuk Nuffnang lah. Tapi Nuffnang sombong, lambat je nak bagi, dah lah lembap bak kura-kura. So, aku pun resign pastu sekarang berkhidmat untuk Advertlets. Ni macam ok lah, hari-hari gerak lah jugak buffered earning.

Sebab keempat, korang isi lah sendiri ape korang rasa. Masing-masing punya alasan tersendiri.

Thanks sudi baca :)

No comments: