Selamat hari raya aidiladha


Assalamualaikum

Selamat hari raya aidiladha :) Hari raya aidiladha sangat special kan? Kenapa? Sebab ade 3 nama panggilan, hari raya haji, hari raya korban & hari raya aidiladha lah. So, macam mana hari raya anda sekeluarga? Meriah? Alhamdullilah. Sekali lagi kita diberi peluang untuk mengecap nikmat sebagai makhluk di muka bumi ini.

Harini aku rasa, kehidupan aku sangat lah kena dengan tema hari raya iaitu korban. Kalau orang lain korban, tumbangkan lembu, kerbau, unta, aku korbankan perasaan, jiwa & raga. Amboi ayat, kelaass kau nyah ! Langit tak selalunya cerah, hujan pulak tak semestinya sampai ke petang. Kadang-kadang pelangi muncul untuk memberi sinar. Jangan risau, jangan bersedih. InsyaAllah, semuanya akan berakhir dengan kegembiraan.


Orang kata, pengalaman adalah guru terbaik. Orang lah yang kata, & aku berharap perumpaan tu betul. Tak mungkin aku akan ulangi kesilapan yang sama. Tak mungkin (kot). Cukup lah sampai sini, dah banyak kebenaran yang aku bongkarkan. Tak sanggup rasanya kalau ada banyak lagi benda yang tersirat, terselindung dek kerana personaliti luaran. Sometimes it's hard but we have to learn to accept the fate.



Selamat hari raya aidiladha :)
Semoga tahun ni dapat memberi seribu makna.
#muka belasan tahun, haha!


No comments: