Habis madu, sepah dibuang.


Assalamualaikum & good morning sunshine


Perasan tak perubahan dalam entry ni?  Tak perasan langsung keganjilan yang ade. Confirm, korang memang ganjil, bukan pembaca tegar blog Syaza Zul yang cool, muehehehe. Bukan ah, biasa aku guna font verdana tapi harini guna arial. Saja tukar angin giteww. Tajuk entry saya pada hari ini ialah habis madu sepah dibuang. Tajuk memang mengancam jiwa raga. Peh, mengancam !


Habis madu sepah dibuang? Ape susah, buat jela group baru Sepahtu. Okay, shattap, tahu tak kelakar. Bagi pasangan kekasih yang sedang enak dibuai asmara memang tidak akan menyedari perihal ini. Peh, perihal ! Untuk tulisan yang lebih cantik, lovey dovey. Ololo, so sweet. Oh tidak, entry ini bukan untuk mengecam pasangan-pasangan di luar sana. Tolong, tolonglah percaya.


Aren't they cute? Yes, inilah maksud sebenar aku tentang habis madu, sepah dibuang. Tiada kena mengena yang hidup atau yang telah mati. Hanya mengenai patung yang tidak pernah mempunyai nyawa untuk mengecap kenikmatan di dunia. Begini ceritanya tapi ini bukan bedtime story tapi wakeup story. Hey, bukan makeup story. Please bezakan w & m. Hoi, dah tu bila nak cerita ni ha? Okay, sabar. Semenjak ada kehadiran baru dalam family member kitorang ni, aku asyik menatang minyak yang penuh dekat yang putih tu je. Biasa ah, kata barang baru. Barang best. Kesian yang kuning, telah diperkotak-kotakkan (ayat Zarriq) oleh aku. Eww eww, tak malu upload gambar ni. Aku watlek je, ade aku kisah? BOO.


Itulah kau kuning, warna je kuning macam madu, tapi madu habis cepat sangat. Sebab itulah, kau diperkotak-kotakkan oleh tuan macam aku ni. Kepada Putih yang disayangi segenap pelusuk hati, ILOVEYOU ! Tolonglah simpan madu tu lama sikit, kalau tak nanti nasib kau pun akan sama seperti Kuning. Dialog aku ni dah macam ibu tiri dalam cerita Bawang Merah Bawang Putih pulak. Haa, nampak tak permainan dia dekat situ? Bila ada yang baru, yang lama terus dilupakan. Nanti Putih ada tuan yang baru, baru kau rasa, matahari tu tinggi ke rendah. Padanlah muka kau.


Tapi aku watlek je. Kadang-kadang kesian jugak dekat Kuning tu, selalu dipinggirkan. Ololo, kesian kesian kesian. Gua hati pink bhai, mana boleh tahan lama-lama. Lama ke baru ke, masing-masing sama. Dua-dua ada sentimental value yang sangat berharga. Sama jugak macam kawan, kawan baru ke kawan lama ke, sama je. Janganlah dah jumpa kawan baru, terus tanak kawan lama. Yela, kan tak hot. Mana sesuai kawan dengan kau. Itu contoh jela. Kesimpulannya, walaupun madu dah habis, jangan lupa beli yang baru.
 

Aku dapat Buffered Earnings baru, silalah jeles sepuas hati, muehehe.
Thanks Maybelline
Sebab dapat BE, baru lah kau lep lep lep dekat Maybelline kan?
Kalau nampak iklan ni, jangan lupa klik seikhlas hati, thanks :*



Thankyou. If you read this, you're awesome. Believe me.

No comments: