Impian jadi kenyataan


Assalamualaikum

"Could we pretend that airplane in the night sky like shooting star, I could really use a wish right now"

*****************************

Do you know what is shooting star? Shooting star tu tahi bintang. Alah, yang macam dalam cerita Meteor Garden tu. Kejap-kejap, ade tahi bintang, pastu buat wish/hajat. Aku tak pernah tengok pun tahi bintang, sebab tu lah impian aku tak jadi kenyataan. =.='

Sekarang tak payah tunggu tahi bintang bagai, masuk je cerita Sejuta Impian. Tapi yang sakitnya, masa jawab soalan lah. Taknak speechless pulak kau orang masa nak jawab soalan diorang tu. Tapi berapa ramai sebenarnya antara kita ni yang sememangnya impian kau orang menjadi kenyataan?

Kalau lelaki aku rasa, mesti lah kau orang berangan-angan macam Mat Jenin, mengharapkan Lisa tu bukan dengan Yusry kan? Jangan tipu lah. Lepas tu, boleh jalan-jalan dengan Lisa, shooting sama-sama. Kan? Mesti rasa mustahil je. Bukan rasa lah, memang mustahil pun. Tapi ade sorang ni, impian dia nak jumpa dia punya penyanyi kegemaran tercapai. Yang pasti, bukan dekat Malaysia lah.



Maria Aragon


She is Maria Aragon & she's 10 y/o. Takpun korang boleh panggil dia ni, Lady Gaga Jr. Kalau tengok muka dia ni, macam orang Asia kan? Memang pun, dia Filipino tapi tinggal kat Canada. Aku tak kenal pun dia ni mula-mula, tapi masa kat Youtube, ade video pasal Maddi Jane vs Maria Aragon. Kalau Maddi Jane tu aku kenal lah, siapa tak kenal kan? Suara dia, best gila ! Lepas tu, aku tengok lah channel Maria Aragon. Dia ade cover Born This Way. & korang tahu tak, Lady Gaga tengok video dia. OMK *oh mak kau !





Lepas tu, Lady Gaga call dia & ajak dia buat konsert sama-sama dengan Lady Gaga kat Toronto perform lagu Born This Way. Masa kat Toronto tu, Maria Aragon main piano & nyanyi. Tapi tak boleh nak share video tu, sebab Lady Gaga seksi sangat, nanti korang seksa pulak =.=' Sebenarnya, aku takde lah suka pun Lady Gaga ni. Memang tak suka langsung. Tapi lepas aku tengok video Lady Gaga call Maria, aku macam " Lady Gaga baik gila dengan peminat dia ". Ade ke artis yang baik gila dengan peminat sampai macam tu sekali? Hrmmm.

Boooommmm ! Sekelip mata Maria Aragon famous. Siap perform dekat royal family lagi. Sekarang aku tahu kenapa peminat Lady Gaga sayang sangat dekat dia. Well, she appreciate her fans :'). Mungkin tuah lebih menyebelahi Maria Aragon kalau nak dibandingkan dengan Maddi Jane. Even suara Maddi Jane sedap, tapi dia belum jadi artis dengan mana-mana label pun. Tapi Rebecca Black lagi bertuah kot, kahkahkah.




Tapi aku rasa, kalau hendak capai sesuatu, tu semua atas usaha sendiri sebenarnya. Takdenye kejayaan jatuh bergolek dari langit. No pain no gain. Lainlah kau orang tu Harry Potter, ade magis tersendiri. Ah, tu semua fiksyen je tu ! Tapi aku layan jugak Harry Potter =.='.


Thanks for reading & good luck in achieving your dream :)

No comments: