Mari menderma kawan-kawan.



Assalamualaikum & hello people

Eh TLC Campaign? Bukan dulu pun pernah write an entry about TLC Promise Me Campaign ke? Untuk yang loyal reader(s), memang akan tahu lah kan yang sebelum ni pun aku ade tulis entry pasal kempen yang dianjurkan oleh TLC. Kalau belum baca, boleh klik http://syazazul.blogspot.com/2011/09/tlc-promise-me-rumah-aman.html

Nuffnang, ChurpChurp & MilkADeal juga bersama-sama dalam menyokong kempen yang dianjurkan oleh TLC ini. Untuk pengetahuan anda, mereka memerlukan RM20,000 sebelum 30 Oktober ini. Kurang dari 2 minggu sahaja lagi sebelum mereka melengkapkan misi untuk membantu Rumah Aman. Kepada Nuffnangers, Nuffnang telah memudahkan kita semua untuk sama-sama membantu mereka dalam menjayakan misi ini. Bagaimana, excited?

Caranya mudah sahaja, hanya pergi ke http://www.nuffnang.com.my/tlc-2011. Tapi perkara yang paling awal perlu dilakukan ialah log in ke akaun Nuffnang anda. Then, pilih berapa amaun yang korang ingin dermakan. Sama ada, RM1, RM5, atau RM10.





Contoh untuk membuat transaksi tersebut.


Kalau current earning 3, 4 angka, tapi nak derma setakat RM1 pun susah? Aku yang current earning RM2.24 pun still lagi boleh derma. Tak perlu lah nak selfish dalam kes ni. Memang kita tak kenal & takde relation pun diorang semua, tapi tak salah kan membantu orang yang lebih memerlukan?

Okay, itu cara yang pertama. Untuk cara yang kedua, korang boleh beli Churpies yang cute & adorable. OMG ! Sangat comel, rasa macam nak gigit-gigit je disebabkan kecomelan yang melampui alam semesta.




This is Churpie.
Anyone wants to buy?
Raise up your money, hahaha.


Untuk akaun Churp-churp jugak sama macam Nuffnang. Korang perlu log in lepas tu klik submit kalau nak derma untuk RM1, RM5 & jugak RM10. Oh, kalau nak order untuk Churpie macam ni ye caranya tuan-tuan, puan-puan.


 
Tengok tengok, RM25 je harganya.
Murah kan murah kan?
Kalau korang beli Churpie ni, secara tak langsung akan derma untuk Rumah Aman.


So, macam mana? Senang kan? Tak payah nak keluar, nak pergi bank in, apa yang anda perlukan hanyalah internet connection yang elok & jugak pc/laptop.  Setiap ringgit yang korang dermakan, akan membantu mereka untuk menjalani kehidupan yang lebih cerah & keselamatan di Rumah Aman juga akan lebih terjamin. Apa lagi, jom lah derma untuk kempen ni. Don’t you want to see them to grow & have a better life in future?




Ape lagi, derma lah cepat ! Jangan lupa, ikhlas kan hati.

No comments: