Mari menikah?


Dah lama benar tak update. Entah. I think I've lost my magic. I should go to Hogwarts. Yeah, soon! Macam mana, awak suka blog kita versi baru? Awak tak suka awak boleh pergi meninggal. Dah masuk bulan November rupanya. Awak dah bagi ucapan "November, please be nice to me belum?". Kalau belum, elok lah awak buat sekarang. Takut ditimpa bala. Masuk bulan sebelas ni, ramai la yang menikah ye dak? Saya ni jarang sekali lah nak bagi ucapan tahniah, hari jadi adik saya pun belum tentu saya wish.

Ramai betul teruja dengan pernikahan awal (muda) sekarang. Update sana, tweet sini, instagram sana, twitpic sini. Hikhik, sweet sangat. Saya bukan apa, awak ingat ada ke orang nak cerita masalah seluar dalam dekat blog, twitter, facebook? Mestilah nak cerita benda manis je. Tak gitu? Kadang-kadang terfikir jugak ada ke makwe yang teruja sampai bagitahu mak ayah nak kahwin? Dalam hal-hal macam ini, biasanya golongan makwe jela yang terbabit. 

Bukannya niat saya nak mengecam pernikahan awal. Bagus, mulia sekali niat awak. Dapat mendirikan masjid, ikut suruhan Nabi. Amboi, dalam cerita ni baru nak mengikut agama? Kalau saya dah kahwin pun, saya nak tweet pasal husband saya je. Yela, nak jugak bagi kawan-kawan jeles. Hakhak. Kalau ada masalah? Saya simpan dalam diari- hati- saya- di- pelusuk- dalam- qalbu- je. Ish, malu lah kalau orang tau. Kita ni bukan golongan artis yang bagi statement, "nak buat macam mana, dah takde jodoh. saya redho". Maksud saya, pengalaman orang bernikah tak semuanya sama. Masa bercinta memang la elok perangai, kalau di ranjang? Tahu ke power ke tak power? Awak tahu tak salah satu sebab orang bercerai kenapa? Kerana kurang kepuasan di ranjang. Jadi, nak kena practice ke acane ni? Hakhak. Sex is like drug. You can be addicted. So, please stay away from it. 

Yang spm belum start tu pun dah tweet pasal cinta. Mesti imaginasi korang power kan? Karangan mesti power. Yang paling memualkan, panggil hubby. Otak awak berjambul. Nak break tapi guna ayat ceraikan saya. Perangai serupa orang takde otak. Kita hidup bukan untuk menikah je. Fikir masak-masak, ini bukan permainan masak-masak, kahwin-kahwin yang awak pernah main dulu tu. Kepada sesiapa yang bakal menikah, tahniah, "till jannah" la hendaknya. Bila guna "till jannah" ni rasa macam hijabsters pulak. Hm

p/s : " Tak kahwin awal bukannya mati pun. Bela lah kucing." - ER, 2012.




Saya bukan penggemar kucing. Takut kucing katanya.


01 November 2012. 




No comments: